Bestill nå, få halvpris på første pakke!

,-

Ja, jeg har lest og er over 18 år.

Vitalica garanterer for at du til en hver tid får den produktkvalitet, den informasjon og den kundeservice som du er forespeilet. Vi garanterer også at vi skal strekke oss så langt som mulig, om ønskelig.

Det er enkelt og trygt å bli kunde og bli værende kunde hos oss i Vitalica. Det er også enkelt å melde seg ut om du måtte ønske det, men det må også stilles noen betingelser til deg som kunde: 

Du må være minst 18 år for å kunne bestille hos Vitalica.

Det er kun mulig å bestille en prøvepakke per person per gang. Ønsker du flere produkter, bestiller du neste prøvepakke når du har blitt registrert med ordinær pakke på det forrige produktet, dvs. når første ordinære faktura på første produkt er betalt.

Du kan ikke komme tilbake og bestille samme prøvepakke senere når du allerede har mottatt en prøvepakke av det aktuelle produktet.

Når du har bestilt prøvepakken, blir du oppført som abonnent. Gir du oss ikke beskjed, mottar du da neste pakke som presisert på bestillingen og i prøvepakken.

Om du ikke ønsker å abonnere, gir du oss beskjed innen 14 dager etter at du fikk prøvepakken.

Faktura med forfall per 14 dager følger alle pakker.


<< Tilbake til Biblioteket

7. UNNGÅ RASKE KARBOHYDRATER

Mange har et kosthold med for mye raske karbohydrater (sukker, fin bakst, pommes frites, ris, pasta) og bearbeidet fett.

Ofte blir det for lite rene animalske proteinkilder som gir mye Vitamin B12. Dette vitaminet er viktig for at hjernen og nervesystemet skal fungere normalt. B12 finner vi i animalsk mat som kjøtt, egg, meieriprodukter, kylling osv.

For at hjernen skal fungere bra og gi oss en følelse av overskudd, må den ikke bli tømt for signalstoffer som er en viktig del av hjernecellenes kommunikasjonssystem. Eksempler på slike signalstoffer er serotonin, dopamin og noradrenalin.

Kronisk stress og et kosthold med mange "tomme kalorier" fører til store blodsukkersvingninger og igjen problemer med disse signalstoffene.

Mat som gir stabilt blodsukker (protein, langsomme karbohydrater i grønnsaker, frukt, belgfrukt og nøtter og sunt fett, som i olivenolje, rapsolje, avokado, frø og nøtter) gir normale nivåer av signalstoffene og dermed en følelse av økt energi og overskudd.

Mat som er rik på antioksidanter (blant annet fargerike grønnsaker, frukt og bær, nøtter, krydder, urter, kakao, te og kaffe) beskytter hjernen og kroppen for angrep fra de frie radikalene som dannes når den luften vi puster inn fører til ”intern rustdanning”, oksidasjon.

Enda viktigere er mat som gir kroppen det den trenger for å lage sine egne, interne antioksidanter, for eksempel mat rikt på selen (paranøtter, fisk, skalldyr) eller svovelholdige komponenter (for eksempel hvitløk og alle varianter i løkfamilien).

 

 

7. UNNGÅ RASKE KARBOHYDRATER Mange har et kosthold med for mye raske karbohydrater (sukker, fin bakst, pommes frites, ris, pasta) og bearbeidet fett. Les mer

Energi og overskudd Camilla Romestrand har brukt Vitalica Overskuddspakke i snart 10 år. Hun har overskudd til en hektisk hverdag, enten hun er i New York med artistkarrieren Les mer

1. HVA BETYR MER ENERGI OG OVERSKUDD? ”Jeg trenger mer energi”, kan vi si. Og reklamen kan love oss at akkurat dette produktet gir mer energi og overskudd. Les mer

2. START MED DETTE Når du nå leser disse sidene, er det kanskje fordi du har behov for mer energi og overskudd. Les mer

3. FYSISK AKTIVITET Fysisk aktivitet er svært viktig for å få energi og overskudd! Les mer

4. KOSTHOLD Ulik mat gir ulik mengde overskudd. Les mer

5. MISFORSTÅELSER I KOSTHOLDET Rett kosthold gjør at hjernecellene kommuniserer godt med hverandre. Les mer

6. OMEGA FETTSYRER ER SVÆRT VIKTIGE Både kropp og hjerne trenger byggesteiner for å fungere optimalt. Les mer

7. UNNGÅ RASKE KARBOHYDRATER Mange har et kosthold med for mye raske karbohydrater (sukker, fin bakst, pommes frites, ris, pasta) og bearbeidet fett. Les mer

8. ROSENROT GIR ENERGI Les mer

9. EN GOD LØSNING Les mer